Megasquirt kabelboom succesvol geïnstalleerd in Volvo 1800

2015-01-10 15.04.49Na het duidelijk uittekenen van het elektrisch schema van de Megasquirt installatie, kon het maken van de kabelboom beginnen. Een leuke klus waarbij geprobeerd moet worden om zo min mogelijk te solderen. De draden van de sensoren heb ik apart voorzien van een beschermkous zodat mogelijk ruis (storingen) verminderd worden.

Na het inbouwen heb ik alle sensoren met behulp van mijn laptop kunnen controleren op een juiste werking. Door het vernieuwen van de software waren bepaalde settings niet goed overgenomen. Door de nieuwe motor met individuele gaskleppen, heb ik voor het gemak besloten de gehele ‘tune’ aan te passen. Bij de eerste startpogingen gebeurde er maar weinig. Dat zou met injectie niet het geval kunnen zijn. Er stond dus nog het een en ander wat bijgewerkt moest worden. Na deze laatste struggles loopt de 1800. Helaas is het weer nog niet goed genoeg om de weg op te gaan. Als over een maand het pekel weggespoeld is, kan het inregelen onder belasting beginnen.

2015-01-16 18.32.40

Door het gebrek aan ruimte ter hoogte van het binnenscherm, heb ik 30mm full radius kelken gekocht. Deze zijn met een CNC bewerking uit een blok aluminium gedraaid. Deze kelken zorgen er voor dat de lucht beter de verbrandingskamer in vloeit.

Dit bericht is geplaatst in Volvo 1800E met de tags , , , , , , , . Bookmark de permalink.

2 Responses to Megasquirt kabelboom succesvol geïnstalleerd in Volvo 1800

  1. Sven de ridder schreef:

    Hallo boele. Met sven de ridder uit aalten. Ik heb ook een soortgelijke opstelling met lpg en benzine injectie. Ik gebruik de kdfi ecu. Mijn table switch doet het echter loopt niet op lpg. Behalve als ik abrupt gas geef dan pakt ie even. Wat voor verdamper gebruik je? En zit benzinjectoren op bank1 en lpginj op bank2?
    Benzine loopt hij wel goed. Alleen lpg nog.
    Grt

    Sven
    Riddervolvo@online.nl

Geef een reactie